Monkey Trouble - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Monkey Trouble - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Monkey Trouble

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

01 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Ferry, bus, ferry, bus, ferry, bus en 36 uur later kwamen we aan in Ubud, Bali. Een erg relaxed plaatsje met een heerlijk hotel en veel leuke winkeltjes, souvenirs! Nadat we uitgeshopt waren hebben we uiteraard ook nog wat van de omgeving bekeken. Monkey Forest, Elephant Cave, Gunung Kawi en Tanah Lot stonden op het programma. 's Middags regende het vaak vanaf het einde van de middag, dit zorgde er dan wel weer voor dat het lekker afkoelde.

Na een aantal dagen zijn we doorgetrokken naar Kuta, onze laatste bestemming in Indonesië. Anna had het er al weken over dat ze weer eens wilde paardrijden. Dus toen we de mogelijkheid tegenkwamen voor een rit over het strand was dat een makkelijke keuze. We werden opgehaald en naar de stallen gebracht waar ze ons een paard toewezen. Anna, met jaren paardrijervaring, wilde wel een beest met pit. Mick, die zo'n 10 jaar geleden d'r laatste lessen had gevolgd, ging voor easy. Easy of niet, rennen deden ze allebei behoorlijk. Galopperend met een flinke snelheid over het strand, hoppa! Na een paar jaar niet gereden te hebben was dat best weer even spannend! En na afloop hebben we dan ook nog dagen kunnen nagenieten van de aanhoudende spierpijn.

Naast paardrijden moest er in Kuta natuurlijk ook gesurfd worden. Anna met haar genezende oorontsteking moest haar oor droog houden en heeft dit aan haar voorbij moeten laten gaan. Mick wilde wel een poging wagen en lag dus al vroeg in het water. Na een korte uitleg en wat zoeken naar de balans ging het eigen best lekker! Dit jaar dan wel geen wintersport, maar op deze manier op een board staan is een zeer mooi alternatief! En de hele tijd in het water bezig zijn maakt het o-zo-hete zonnetje ook een stuk aangenamer.

Met een scooter nog naar het uiterste puntje van Bali gereden, Uluwatu. Een tempel boven op gigantische klifs. Zo ontzettend hoog, en zoveel rotsen daar beneden. Daar wil je absoluut niet naar beneden vallen, maar het was prachtig om te zien. Om daar te komen moesten we nog door een apengebied lopen, en nadat Mick in Monkey Forest al bestolen werd van haar oorbel hebben we dit keer maar even alles goed in de tassen opgeborgen. Het was er zo warm dat we maar weer snel op de scooter zijn gesprongen, met de wind in je haren!

Het was tijd om Indonesië te verlaten, en daarbij ook bijna Azie. We vlogen van Denpasar naar Singapore, daar hadden we 36 uur de tijd voordat we door zouden vliegen naar Melbourne. In sneltreinvaart zijn we de toeristische hotspots langs gegaan. Het financial district vol met wolkenkrabbers, de shoppingmalls, Merlion, Little India en de Botanic Gardens. Wat was het schoon in de stad, en modern! Het voelde eigenlijk al bijna niet meer als Azie.

Azie was geweldig, we hebben ons erg vermaakt en prachtige dingen gezien. Het is nu echter tijd om door te gaan. Op naar een nieuw land. Op naar een nieuw continent. Op naar Australië.

• 01 Maart 2012 - 10:52

Lianne:

ja hoor, alleen jij gaat ervan balen dat je niet op wintersport kan terwijl je in freaking azie zit -,-

• 01 Maart 2012 - 12:34

Joey En Miranda:

Leuk verhaal weer! Enne je kan niet alles hebben hè... Je zit heerlijk in Azië en gaat zeggen dat je het jammer vindt dat je niet op wintersport kon dit jaar. Gekke muts;)
    Veel plezier in Australië!

Kus

• 01 Maart 2012 - 12:50

Stefanie:

Jullie hebben een super tijd gehad in Azie! Heel veel gezien en meegemaakt. Nu door naar een ander land! Ook weer leuk om mee te maken! Heel veel plezier!!!

• 01 Maart 2012 - 19:58

Bea:

Hallo meiden!!
    Wat een mooie avonturen maar weer!
    Hoe kan je nou bestolen zijn van een oorbel Mick?
    Ben je de Apenheul vergeten of zo?
    Moesten we een speciale anti-inbraak-tas meenemen. Die beesten roven alles wat los en vast zit. Hahaha.
    Goede reis naar Melbourne en welkom Noortje!!

• 02 Maart 2012 - 03:41

Bart Verheijden:

Heej Anna en Mickey,

Geinig, ik ken jullie niet maar kwam net jullie verslagen tegen op de site, nadat ik er zelf een verstuurde. Aan het reisverslag te lezen hebben we veel dezelfde bestemmingen ( Bali, Singapore en zondag ga ik ook naar Melbourne). Misschien kom ik jullie nog wel tegen :)

Ps. Ik ben niet die neger opo de foto ;-)

Veel plezier nog!!

• 04 Maart 2012 - 16:15

Elly Doove:

Hoi Mickey,
    Ik heb bij je moeder alle foto's zitten bekijen; hartstikke mooi!!

• 04 Maart 2012 - 16:19

Elly Doove:

Oh ja, en ook nog een dikke kus

• 05 Maart 2012 - 05:10

Pim: