Roadtrippin' - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Roadtrippin' - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Roadtrippin'

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

06 Maart 2012 | Australië, Port Campbell

Nadat Noortje zich bij ons voegde op Singapore airport begonnen we aan onze tweede lange vlucht van de reis. Dit keer 7,5 uur, dat was natuurlijk niets vergeleken met de 28 uur die Noor onderweg was vanuit Nederland.

Na wat korte uurtjes slaap kwamen we 's ochtends aan in het nog donkere Melbourne. Tassen verzameld en op zoek naar een bus richting de stad. Wat was het wennen aan de kou, wat een omschakeling! Met lange broeken, vestjes, sjaals en kippenvel zijn we toch de kou maar gaan trotseren. En dat terwijl Noor ons raar aankeek en riep dat ze het zo warm had.
Op aanraden van onze nieuwe bijbel, LP's East Coast Australia, hebben we de walking tour afgelegd door het centrum. We kwamen door een steeg wat helemaal onder de graffiti zat, en een gedeelte was ons koukleumen gelijk in het oog sprong was de uitspraak 'Could be worse, could be raining'. Dat gerealiseerd te hebben liepen we koud maar tevreden verder. De wandeling hield ons een beetje warm, en later hebben we zelfs op Federation Square nog even van het zonnetje kunnen genieten. De volgende dag echter was het worse, het regende non stop. Gelukkig hadden we een dagkaart voor de metro, en hebben we op die manier droog door de stad kunnen touren.

Ons laatste dagje Melbourne brachten we door in het gezelschap van Paul & Hilary, vrienden uit Laos. Ze namen ons mee naar een beergarden, zonnetje en biertjes. En we snapten ineens waarom Paul ons destijds al vertelden dat maart de mooiste maand in Melbourne was.

De volgende dag was het tijd om aan ons roadtripavontuur te beginnen! Omdat Noor er later bijkwam hadden we onze camper geupgrade naar een 2,5 persoons camper. Niet wetend hoe dat precies uit zou pakken vertrokken we naar het verhuurbedrijf. Het was natuurlijk maar toegestaan om met 2 volwassenen dat ding mee te nemen dus moesten we Noor onderweg daarheen even lozen. Die 2,5 persoons bleek toch wel een aardig stukje groter te zijn! En alsof dat niet al spannend genoeg was moesten we natuurlijk ook aan de linkerkant van de weg rijden, aan de rechterkant van de auto sturen en met links schakelen. Maar vol goede moed begon Mick achter het stuur, snel Noortje weer ophalen en op naar de Great Ocean Road!

De eerste dag trokken we langs Geelong, Tonquay, een stop bij Bells Beach en Aireys Inlet, en vervolgens onze camper geparkeerd net voorbij Lorne bij Cumberland River. Al kokend in ons mobiele huisje en genietend van een wijntje waren wij zeer tevreden.
Dag twee kwamen we onder andere terecht bij Erskine Falls, Eagle Rock en natuurlijk ontbraken ook de 12 Apostles niet.

De nacht brengen we door in Port Campbell, morgen het laatste stukje Great Ocean Road tot aan Warrnambool om daarna terug richting Melbourne en vervolgens omhoog richting Sydney. We hopen het droog te houden na de berichten over de overstromingen in New South Wales!

• 06 Maart 2012 - 10:46

Annika:

Leuk! Een nieuw avontuur in Australië. Geniet ervan met z'n drietjes :)

• 06 Maart 2012 - 13:12

Stefanie:

Klinkt weer super gaaf!! Ook gezellig dat Noortje er nu bij is. Ga ervan genieten meiden!! :)

• 06 Maart 2012 - 20:42

Bea:

Hallo meiden!!
    Hoop dat er snel foto's van komen? Ik wil jullie mobile home ook wel even zien. Ik ga jullie volgen op google maps. Héél véél plezier met z'n drieën en ik hoop dat jullie het warm houden.
    huggs and kisses.