Just keep swimming, just keep swimming - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Just keep swimming, just keep swimming - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Just keep swimming, just keep swimming

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

07 November 2011 | Thailand, Koh Tao

Sawadee!

Koh Phi Phi, paradijs. En de absoluut ideale plek om bij te komen van de lang, lange reis. Zon, zee en zaligheid. Er was slechts een nadeel: het is extreem toeristisch. Er lopen meer Engelsen dan Thai en een hamburger wordt er mee gegeten dan rijst of noedels. Dus qua winkels kwamen we ook niet verder dan bikinishops, souvenirkraampjes en Dr. Fish! Dat laatste hebben we dan wel geprobeerd. Met je voeten in een bak water, en zo'n 400 mini visjes happen al je dode huidcellen weg. Heel bizar in het begin, het kietelt enorm maar het went snel en we voelden ons als herboren. Na wat Halloweenfeestjes op het strand, een boottocht naar Phi Phi Lay (Maya Bay, het strand waar the Beach is opgenomen) en wat snorkelen zijn we doorgereisd naar Koh Lanta.

Van het ene paradijseiland naar het volgende! Heerlijk resort met uitzicht op zee. Hier hebben we een Elephant Trekking gedaan door de jungle, fantastisch! Een stuk hobbeliger dan we gedacht hadden!

Paradijseiland, part III: Koh Tao. Na weer een lange reis met een aardige omweg zijn we dan toch aangekomen. Thai spreken met enige uitzonderinng geen Engels en doen alles om je te pleasen. Was ons beloofd een nachtferry te halen bij Surat Thani, zijn we uiteindelijk bij Chumpon gearriveerd (200km te ver naar het noorden) omdat de ferry daar goedkoper was. Maar na een nachtje heerlijk slapen op de boot waren we dan toch daar, tijd om in aktie te komen! We zijn begonnen met een PADI Open Water Dive course! Eerste les in het zwembad en vervolgens de zee in. Een prachtige onderwaterwereld, zoveel kleur, zoveel vissen! En heeeel veel Nemo's! Na nog 4 deep water dives mogen we ons dan nu certified Open Water Divers noemen! :)

Voor een vervolg cursus hebben we momenteel helaas te weinig tijd hier, maar misschien dat we voor vanavond nog een Night Dive kunnen regelen! Daarna vertrekken we naar Koh Pha-Ngan voor de Full Moon Party!

• 07 November 2011 - 07:37

Annika:

Jeeej een verhaaltje:). Ik zie allemaal herkenbare plekken voorbij komen! Leuk leuk leuk. Geniet ervan en feest lekker op Koh Pangan! Xx

• 07 November 2011 - 07:53

Noortje:

Super leuk allemaal Mick. Zo te horen was jou duikervaring beter dan de mijne ;). Hopelijk kun je snel ergens je fotos uploaden! Ik ben zeer benieuwd! x

• 07 November 2011 - 21:39

Joey En Miranda:

Heey Mick!

Het eerste reisverhaal is al heerlijk om te lezen! Jullie hebben al heel wat gezien en gedaan de afgelopen 1,5 week!
    Veel plezier in Koh Pha-Ngan!

Kus

• 07 November 2011 - 21:50

Bea:

Hoi Mickey en Anna; Waar zijn de foto's?? Ik wil iets zien van jullie paradijs!!!
    Wat een heerlijke avonturen (ik moet er niet aan denken) hahaha!!
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie diving-licence. Je kan het maar hebben. Veel plezier en voor ons thuisblijvers; jullie reisverslag up-to-date houden. Kussssen XXXX

• 08 November 2011 - 07:31

Coby:

he Anna en Mickey gefeliciteerd met jullie duikbrevet, veel plezier bij de full moon party, maar waar zijn de foto,s????
    blijf schrijven, zoo leuk om te lezen.

veel liefs.

• 08 November 2011 - 10:15

Saar:

Super chill Mickert :)

• 08 November 2011 - 13:20

Ilse:

Heey!!!
    Wat leuk om de verhalen te lezen!!
    zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin.. En gefeliciteerd met het behalen van jullie duikbrevet.. Ik ben echt enorm benieuwd naar de foto's.. Maar ben allang blij dat ik jullie verhaaltjes kan lezen..Ann als we een keer een Skype date kunnen hebben laat je het maar weten! Lijkt me leuk!! Dikke kus voor jou

• 08 November 2011 - 14:43

Suus En Het:

Wat heerlijk!
    Geniet ervan meiden!

Dikke kus!

• 11 November 2011 - 16:43

Sanne:

Heey Annie!!
    Dus je bent al onderweg:D wat een leuke verhalen!! super! geniet er van:)
    Tut sannie ;)