Can't fight the moonlight - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Can't fight the moonlight - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Can't fight the moonlight

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

12 November 2011 | Thailand, Bangkok

Wat is zo'n Night Dive fantastisch! Het is hier echt al bizarvroeg donker, dus we gingen rond 1730u, net voor zonsondergang, de boot op. Materiaal klaarzetten, wetsuit aan, zaklampen verzamelen en dan was het toch echt zover! Ondertussen was het goed donker geworden, we lieten ons aan een touw het water in zakken en eenmaal op de bodem keken we onze ogen uit! We zagen weer hele andere dingen dan we gedurende de dag hadden gezien. Onder andere een hermit crab, bluespotted ribbontail, lichtgevend plankton en een barracuda die voor onze neus een visje in tweeen hapte. Toen de lucht opraakte en we weer onhoog moesten maakten we op 5m van de surface een safety stop. Je blijft dan 3 minuten op die diepte om je nitrogenlevel weer enigszins normaal te krijgen. Bij de Night Dive zagen we op dat moment echt geen bodem noch surface. Dat was best wel een beetje beangstigend, een hele hoop niets. Maar wat was dit een gave duik!

De volgende dag was het dan toch echt tijd om Koh Tao te verlaten en de boot te pakken naar Koh Pha-Ngan! Daar begon het gelijk goed met een interessante tocht. Er waren bij de pier geen busjes of auto's die ons richting verblijf reden, slechts scooters. Dus backpack tussen de benen van de chauffeur en gassen maar. En wat een wegen hier, sommigen liepen zo steil dat een zwarte piste er niets bij leek! We hadden een huisje aan zee, het rustigere gedeelte maar op loopafstand van Haad-Rin, het strand waar het allemaal gebeurde. Perfecte lokatie!

Het was zover: the Full Moon Party! Heldere lucht, enorm veel mensen, veel te grote buckets, fluorkleuren, bodypaint en feesten tot de zon weer opkomt!

De volgende dag leek het alsof het eiland de partyschade probeerde te herstellen door het met enorme regenbuien schoon te wassen. Het was gedaan met het mooie weer.

Na een paar heerlijke dagen op Koh Pha-Ngan is het de hoogste tijd voor een nieuwe bestemming! Na 2,5 week strand zijn we toe aan wat anders, we willen graag richting het noorden. Alle wegen lijken hier te leiden naar Bangkok. Over de situatie daar horen we nogal tegenstrijdige verhalen, maar met de positieve in de overhand hebben we besloten om zelf maar een kijkje te gaan nemen.

So next up: BKK!

• 12 November 2011 - 09:39

Stefanie:

Super leuk allemaal! Wel spannend met dat duiken, maar wat stoer dat jullie dat hebben gedaan!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.

• 12 November 2011 - 12:55

Nynke:

Anna lieffie wat vet dat duiken ! Dat je dat durft dat lijkt me zoo eng. Hoe gaat het met je oorontsteking ? Nou hoop je snel te spreken op Skype. Je kan soms wel whats Appen hè!! Tot snel honey xxxx

• 12 November 2011 - 15:55

Bea:

Leuk dat skypen. Heerlijk om je te zien Mick. Je ziet er goed uit. De foto's zijn ook leuk. Volgende keer wel eerst draaien hoor; ik heb een stijve nek.
    Veel plezier en tot de volgende keer. XXXXXXXXXXXXXXXXXX