Tuktuk? Cheap, cheap! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Tuktuk? Cheap, cheap! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Tuktuk? Cheap, cheap!

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

18 November 2011 | Thailand, Bangkok

Het was tijd om de witte stranden en palmbomen in te ruilen voor tempels en boedha's! De reis vanuit Koh Pha-Ngan naar Bangkok zou 18 uur duren, uiteindelijk werd dat bijna 23 uur. We beginnen al aan de vertragingen te wennen, als we een keer op de geplande tijd aankomen maken we er een feestje van! Dit keer was de vertraging echter zo vervelend nog niet, de geplande aankomsttijd was namelijk 5 am.

We werden gedropt bij Khoa San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Overal tuktuks, souvenirs en eetkraampjes. Een slaapplaats was snel geregeld, ruim 3x zo groot als ons mini hutje op Koh Pha-Ngan en MET een hangende douchekop! Wat een luxe! :)
We waren al gewaarschuwd voor alle tuktukpraatjes. Voor een paar bath rijden ze je de hele stad door maar ze verwachten wel dat je een paar stops voor ze maakt. Tailershop-stops. De bedoeling is dat jij dan 5 minuten de schijn ophoudt dat je een aankoop wil doen, de tuktukdriver krijgt daar dan een bon voor gratis gasoline. Elke keer een ander toneelstukje opvoeren, ik geloof dat we binnenkort bruidsmeisjes zijn, dat we een nieuwe baan hebben en een krokodillenlerendrugskoffer kwam vast ook wel van pas.. Maar de ritjes zelf waren leuk, wind in je haren en scheuren door die stad van georganiseerde chaos.

Zoveel te zien, zoveel te doen. Je hoeft hier geen moment stil te zitten. Zwemmen hoefde gelukkig ook niet. Bij de rivier zag je wel dat het water hoog stond en overal lagen zandzakken voor winkels en huizen, maar we hebben onze voeten droog gehouden.

The Beach-momentje, deel II in Wat Pho, bergen beklimmen bij Wat Arun, ronddobberen bij de Floating Markets, uren zoeken naar een wolkenkrabber met een spectaculair uitzicht, tegen bekenden van Anna aanlopen op Khoa San Road, verjaardagssushi eten in MBK, en verdwalen in China Town.

All part of our own Bangkok experience. :)

Nu op naar Chiang Mai voor een Jungle Trekking!

• 18 November 2011 - 12:22

Bea:

Leuk om weer een spannend verhaal te lezen. En dan die reistijden; pffft wat kan het je schelen? Jullie wilden toch REIZEN? En onderweg zie je nog eens wat. Leuk hoor! Héél véél plezier meiden enneh; tot het volgende verslag. kussssen Bea

• 18 November 2011 - 12:24

Maren:

Hahah leuk! En natuurlijk sushi voor je verjaardag Mick, hoe kon het dan ook anders!

Inderdaad snel een keer skypen, gezellig!!

xx

• 18 November 2011 - 12:37

Sabine:

Nee, geen jungle trektocht in Chaing Mai! Heb ik ook gedaan, en winterkamp is er helemaal niets bij. Wat was dat afzien zeg... Maar goed, wel een ervaring zeg maar.

Heel veel plezier! X Sab

• 18 November 2011 - 16:54

Nynke De Vos:

haha anna ik vind het zo grappig dat je mn vader tegen kwam!! en waarom schrijf jij de berichten op deze site niet? of doe je dat wel? tenminste aan de stijl van schrijven herken ik jou niet echt :P Nou skot gaan we maandag nog skypen?? Mail je dit weekend nog ff terug!! dikke tut xxx

• 19 November 2011 - 14:09

Annika:

Leuk, leuk, leuk.. Enjoy Chiang Mai en omgeving! Ik vond het erg mooi (vooral de omgeving dan :p)

• 20 November 2011 - 18:05

Joey En Miranda:

Mick,

Je maakt een hoop mee daar zo te lezen! En die vertraging is niet echt iets om vrolijk van te worden.. Maar je moet er samen maar het beste van maken!
    Leuk om weer wat te lezen! Heel veel plezier nog!

Kus en knuf Joey en Miranda

• 23 November 2011 - 17:00

Mareen:

Kreeg van Bea je mail doorgestuurd.Ik volg je reisverslag.
    Wat een prachtige foto met die tijger.
    Wat zullen jullie genieten.
    Nog gefeliciteerd met je afstuderen.
    Hart. en warme groet uit Leiderdorp.
    Liefs Mareen