Walk the footsteps of a stranger - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Walk the footsteps of a stranger - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Walk the footsteps of a stranger

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

24 November 2011 | Thailand, Chiang Rai

Na een lange treinreis werden we opgehaald in Chiang Mai. Een dag hadden we te besteden voordat we aan onze Jungle Trekking zouden beginnen. Deze werd gescheiden doorgebracht: Mick ziek in bed en Anna op verkenningstocht.

Met genoeg pillen en pleisters in onze rugzak begonnen we de volgende dag dan toch aan onze tocht! Na een olifantenritje en een lunch werd het klimmen. Vermoeiend, sommige stukken erg zwaar, maar de omgeving was prachtig en het uitzicht vanuit de village waar we de eerste nacht zouden verblijven was betoverend. Eenmaal donker zagen we in de verte Chiang Mai schijnen, maar nog mooier waren de ontelbare hoeveelheid sterren aan de hemel. Fantastisch!

Dag II was een stuk beter te doen, Mick voelde zich minder beroerd en ons pad was een stuk minder klimmen. Nadat Anna het al ruim 3 weken heeft over het feit dat ze een waterval wil zien waren ze dan eindelijk daar: 2 mooie watervallen temidden van het groen. Een duik ter verfrissing kon natuurlijk niet uitblijven!

De laatste dag mochten we dan eindelijk raften, een wild water en een bamboo raft. Erg leuk, maar erg kort. In die zin hadden we er meer van verwacht, maar het was een leuke afsluiter van een geweldige tocht voordat we in de auto stapten, terug naar de bewoonde wereld.

Om onze jungle tour helemaal mooi af te sluiten zijn we met de hele groep 's avonds nog even goed gaan stappen. Na iets teveel drankjes en iets te weinig slaap was onze volgende stop Tiger Kingdom. Zo graag als dat Anna watervallen wilde zien, zo graag wilde Mick met tijgers knuffelen. Maar wel onder de voorwaarden dat ze goed behandeld worden, dus na enige zoek en speurwerk tot de conclusie gekomen dat er bij Tiger Kingdom aan de voorwaarden werd voldaan. In tegenstelling tot de monniken tempel bij Bangkok worden ze hier niet hard geslagen of gedrogeerd, slechts een corrigerende tik op de neus wanneer ze zich misdragen.
De kooi in, spannend! We moesten ze van achter benaderen en de kop en voorpoten waren verboden terein, maar gekroel op hun buik vinden ze heerlijk en er half overheen liggen is ook geen enkel probleem. Zo onwerkelijk dat je dan daar zit met zulke grote, mooie en toch ook wel gevaarlijke dieren. Geweldige ervaring!

Na een kookcursus en een goede nachtrust vertrokken we de volgende dag naar Chiang Rai. Daar bezochten we de eerste dag de Wat Rong-Khun, ook wel bekend als de White Tempel. Op het eerste gezicht lijkt het net een ijspaleis, stralend wit en door het spiegelmozaïek glinstert het al van verre. Maar wanneer je het beter gaat bekijken spot je overal doodshoofden en monsters. Wanneer je naar binnen wilt ga je met een brug over de 'poel des doods' waar allemaal armen uit omhoog steken. Het is een prachtige tempel, maar tegelijkertijd ook het meest lugubere geloofshuis dat we ooit gezien hebben.

Tijdens onze laatste dag in Thailand bezochten we verschillende hill tribes, waaronder de Long Neck Karen (vrouwen met al die ringen om hun uitgerekte nekken), zijn we kort de grens over geweest naar Myanmar (extra stempels in ons paspoort!) en genoten we van het uitzicht op Myanmar en Laos vanuit het drie landen punt, the Golden Triangle.

Na precies al onze bath gespendeerd te hebben is het tijd voor een nieuw land: morgen op naar Laos!

Shoot nothing but pictures.
Kill nothing but time.
Leave nothing but footprints.

• 24 November 2011 - 14:03

Anna:

Mick! Wat een verhaal weer.. Haha

• 24 November 2011 - 17:58

Noortje:

Wat een hoop dingen hebben jullie weer gezien en meegemaakt. Gelukkig kom je ook in het buitenland geen alcohol te kort ;). Enjoy! xx

• 24 November 2011 - 19:14

Bea:

Hallo Mick en Anna; wat-een-geweldige-foto's van de tijgers!!!
    Ik als kattenliefhebber heb genoten, al zou ik er zelf, niet op deze manier, mee op de foto durven. Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen in Laos.
    Blijf schrijven, dikke knuffies uit het Hollandse. kus

• 24 November 2011 - 19:54

Suus En Het:

Lieve Mick!
    Wat een heerlijk verhaal weer. Wat maken jullie fantastische dingen mee:D
    Dikke kus!

• 24 November 2011 - 20:05

Hermien:

Als je terugbent gaan we koeknuffelen, Mick!

• 25 November 2011 - 14:40

Els :

Hey Mickey!!

Wat gaaf zeg met die tijger! Leuk om je belevenissen te lezen!

xx Els

• 03 December 2011 - 09:55

Tjitske:

Hoi Anna & Mickey, wat leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Lieve groet vanuit Makkum!