Hang on tight - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Hang on tight - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Hang on tight

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

04 December 2011 | Laos, Luang Prabang

Vanuit Chiang Rai begonnen we aan onze reis naar Laos. Met de bus naar Chiang Khong en vandaar met een bootje naar de andere kant van de Mekong. We kwamen terecht in Huay Xai, een stadje waar werkelijk helemaal niets te beleven is. De enige reden waarom we bleven hangen was de Gibbon Experience. Met een busje werden we 2 dagen later naar de jungle gereden. Tuigje aan, klimmen en zippen maar! Op hoogtes van ruim 150m zoef je met een redelijke snelheid over kabelbanen boven en door al het groen. Eerste keer was het best spannend, maar daarna voelde we ons zo vrij als een vogel! We sliepen in een treehouse met een fantastisch uitzicht, de gibbons hebben we helaas alleen kunnen horen. Wel kregen we bezoek van mega sprinkhanen, harige spinnen en hongerige eekhoorntjes.
Eenmaal terug in Huay Xai hebben we de volgende dag de slowboat genomen richting Luang Prabang. Slowboat, de naam zegt het al. Een rit van 2 dagen varen met een overnachting in Pakbeng. Weer zo'n stadje waar vrijwel helemaal niets te doen is, maar in tegenstelling tot Huay Xai had Pakbeng wel een bar. Dus 's avonds hebben we ons in ieder geval goed vermaakt!

De tweede dag kwamen we 's avonds aan in Luang Prabang, na een goede maaltijd en een rondje over de night market was het tijd voor drankjes. Utopia, de bar waar we al menig backpacker bij hebben horen zweren. De bar waar je absoluut naar toe moest. Een deel van de boot kwam daar ook weer bijeen, erg gezellig! Bizar genoeg sluit alles hier al om 1130 pm, het enige wat je dan nog kan doen is bowlen tot 2 am. De monnikentocht zou om 6 am van start gaan. Mick wilde deze wel meemaken en liet daarom nightly sightseeing winnen van dromenland. Al klimmend met een flashlight werd Wat Tham Phu Si bezocht. En met een mooi uitzicht over de uitgestorven stad hoorde je in de verte al enkele trommels klinken. 's Ochtends liepen vele monniken door de straten met soort ketels om hun nek waar door de mensen langs ze zijkanten rijst en bananen in werd gedoneerd. Daarna was het toch wel echt tijd voor bed.
Slechts een paar uur later stond Anna al naast haar bed te springen voor de fietstocht. Genietend van het zonnetje zijn we met onze gehuurde tweewielers de stad gaan verkennen. Markten, tempels en cocosnoten leegdrinken aan de Mekong. De volgende dag zijn we al vroeg vertrokken richting de Pak Ou Caves. Onderweg maakten we nog een stop in Whiskey Village, het was op de boot zo koud dat er ondanks het tijdstip (10 am) toch maar wat shotjes werden genuttigd. De grotten waren aardig, maar minder spectaculair dan we hoopten. Next up waren de watervallen Kuang Si! Anna's dag kon niet meer stuk. Al springend en liaanzwierend gingen we te water, heerlijk!

Via een lange hobbelige weg vol gaten, maar met een adembenemend mooi uitzicht zijn we aangekomen in Vang Vieng. Morgen dat tuben maar eens proberen!

• 04 December 2011 - 20:49

Bea:

Leuke avonturen weer meiden!
    Ik heb geprobeerd jullie te volgen via google maps maar Laos is héél véél groen. Wat is tuben eigenlijk??
    Ben weer benieuwd naar de foto's.
    Snel sturen s.v.p.
    Vergeten jullie de muskietennetten en
    de malariapillen niet? Veel plezier
    XXXXXssen Bea

• 05 December 2011 - 11:32

Nynke:

heerlijk verhaal weer anna, stuur je zo een mail want er is iets niet goed gegaan met het skypen afgelopen weekend :P

kus xx