Go with the flow - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Go with the flow - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Go with the flow

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

12 December 2011 | Laos, Vientiane

Tubing in Vang Vieng valt het beste te omschrijven als het zwarte gat in onze reis. Met een band ga je de rivier door en aan de zijkanten zijn allerlei bars te vinden. Ze halen je binnen met touwen, en vervolgens krijg je een armbandje en gratis shotjes. We hadden al vaker gehoord dat de eerste bars het leukst zouden zijn, dus dat zorgde er voor dat we niet verder zijn gekomen dan de derde bar en eigenlijk amper in die band hebben gezeten. Zonnetje, drankjes, gezelligheid en een kneiterlamme menigte rond 6 pm. Mooie dingen. Na de nodige drankjes en een grottentocht hebben we ten behoeve van onze gezondheid Laos' partytown na een paar dagen weer verlaten. Al kayakend zijn we naar Vientiane gegaan, heerlijk dagje op het water in plaats van een hobbelige busrit!

In de hoofdstad was echter weinig te beleven, de reden van ons bezoek was de Vietnamese ambassade. Binnen een kwartier was ons visa geregeld en begonnen we aan een dwaaltocht door de stad.

Een dag later vertrokken we naar het zuiden voor de Kong Lo Cave. Al varend ga je door de 7,5km lange grot. Adembenemend op 2 manieren. Het is prachtig, de grot der grotten. We denken niet dat een andere grot deze ervaring nog zal overtreffen. Maar tegelijkertijd was het ook wel griezelig. Wanneer je vanuit de ingang wegvaart kom je terecht in absolute duisternis en doodse stilte. Geen plek waar je wil stranden met een kapotte motor of een falende flashlight.

Gezien de cave in the middle of nowhere ligt en we begrepen hadden dat het nogal moeilijk is een bus te pakken te krijgen grepen we het eerste wat voorbij kwam. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in Lak Sao, zo'n 32km van de Vietnamese grens. En gezien ons visa pas de dag daarna inging hebben we hier nog een dagje vertoefd. Er is een mega grote local market, inclusief dood en levend ongedierte voor in de pan. Opengereten ratten, springende padden en gevelde Knabbels en Babbels. Jammie.

We zijn vandaag aangekomen in Vietnam, onderweg naar Hanoi, en het is koud. Nog 8 uur in noordelijke richting te gaan! Tot zover onze '1,5 jaar zomer'..

• 12 December 2011 - 12:52

Maren:

Haha mooi verhaal weer! Jammer dat het zo "koud" is met je 16 graden. Geniet er lekker van :)

• 12 December 2011 - 13:00

Santa:

Ho ho ho, hippe shizzle

• 12 December 2011 - 13:40

Stefanie:

Wow. Fantastisch! Wat een ervaring zal die grot zijn geweest! Super gaaf!
    En Mick.. hadden we het bij vertrek niet over een jas die je mee had moeten nemen..... ;) xxx

• 13 December 2011 - 13:10

Nynke De Vos:

leuk an! ik mail je zsm terug babe!

xxx

• 13 December 2011 - 23:18

Bea:

Hoi Mick, heb je eigenlijk al een vest of zoiets gekocht. Een broek met pijpen is ook niet gek.
    Leuk verslag weer, na deze reis maar aanmelden bij de AA.
    Véél plezier, blijf schrijven.
    Kus van je moeder.

• 14 December 2011 - 15:41

Joey En Miranda:

Heey Mick!

Stoer verhaal weer! Klinkt gaaf en stoer die grot!
    Verder moet je als het koud is maar denken aan NL, want het is hier steeds kouder.. Misschien valt het dan daar wel mee;)
    Veel plezier weer en tot de volgende update!

Dikke kus

• 17 December 2011 - 17:14

Het:

Mick, wat een heerlijk verhaal weer!
    Heel veel plezier meis!

Dikke kus