Coming through - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Coming through - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Coming through

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

18 December 2011 | Vietnam, Hoi An

Na een heerlijke nachtje slapen in de bus kwamen we aan in Hanoi. Aardig afgelegen busstation, mannen die vrijwel gelijk je tas in een taxi probeerden te leggen en daarna pas wilden vragen of je überhaupt wel mee wilt. 5am waren we in het centrum, de straten waren uitgestorven, alle hotels en hostels gesloten. Maar toen was daar ineens een cafetje met heerlijke koffie en baguette. We zijn dol op de Franse invloeden!

Toen zowel wij als de stad goed wakker waren geworden, hebben we onze spullen in een hostel gedropt en zijn de stad gaan verkennen. We hebben tot dusver 3 manieren van toeteren kunnen onderscheiden: toeteren bij bergbochten, 'pas op, ik kom er aan.'; toeteren in the middle of nowhere, 'wil er iemand mee naar de bewoonde wereld?'; en toeteren in Hanoi 'LAAT ME ER LANGS!'. Wat een chaos! Overal rijden scooters en ze houden niet van remmen. En de bagage die ze achterop hebben? Soms zo'n 50 kippen in een hokje van nog geen 1m2. Zebrapaden doen ze niet aan, dus gewoon oversteken en hopen op een goede afloop. Maar met alsnog een heerlijk zonnetje en temperaturen rond de 20 graden hebben we genoten van de drukte, de Chinese invloeden, de Kathedralen en de geschiedenis.

Halong Bay mochten we natuurlijk niet missen. De legende gaat dat een grote draak leefde in de bergen en op een dag terug de zee in rende. Met zijn staart sloeg hij de bergen in stukken waardoor en nu honderden kleine eilandjes zijn ontstaan. Wauw! Het was erg bewolkt tijdens ons bezoek, maar het wolkendek en de mist 's avonds gaven het iets mysterieus.

Met de nachtbus zijn we door gegaan naar Hué, daar vertelden ze ons echter dat het daar elke dag regent. En de hele dag regent. We bleven dus zitten tot Hoi An! Daar was de lucht grauw en bewolkt, maar droog. En het sfeertje in de stad fleurde de heleboel op. En met een ochtendtour naar My Son relics, een soort mini Angkor Wat, hebben we ook ons lesje in Hindu boeda's weer gehad.

Genoeg kou en wolken, op naar de zon! In Nha Trang kunnen we hopelijk onze korte broeken weer aan, zonnebrillen op. Dreaming of a sunny Christmas..

• 18 December 2011 - 09:52

Joey En Miranda :

Mick en an,
    Super weer om wat te lezen en wat zijn we jaloers op jullie kerst hier 5c dikke truien en de verwarming aan(heeft ook wat hoor) geniet er maar lekker van en tot snel!
    X
    Miranda en Joey

• 18 December 2011 - 22:59

Bea:

Heerlijk om je gisteren weer gezien te hebben via het skypen. Je ziet er goed uit Mick!
    Het is hier hagel, regen en dan weer regen en hagel.
    Geniet maar lekker van het mooie weer daar, dat maak je niet snel meer mee kerst in je bikini.
    Dag poepies. dikke kussen van Bea

• 19 December 2011 - 08:27

Stefanie:

Hey hallo!!
    Super mooi verhaal weer. Jullie zien zoveel mooie dingen. *jaloers*. Nou mijn reis gaat ook bijna beginnen.
    Fijne kerst meisjes! x

• 19 December 2011 - 16:15

Annika:

Leuke verhalen Mickey en Anne! Land nummer vier kan alweer afgevinkt worden! Ik blijf jullie volgen!
    xx Annika