'Where you going, miss?' - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu 'Where you going, miss?' - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

'Where you going, miss?'

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

02 Januari 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ook onze bijbel, de Lonely Planet, heeft het wel eens mis. Nha Trang zou ons een zomers zonnetje moeten geven, we vonden daar echter slechts wolken, wind en regen. Tussen de buien door hebben we nog wel wat van de stad gezien. Achterop een motor scheurden we door het chaotische verkeer voor een snelle tour.

Zou er in Mui Ne dan wel zon zijn? Zouden we dan toch kerst kunnen vieren in bikini op het strand? Ja hoor! Na zo'n 6 uur rijden kwamen we in een totaal ander deel Vietnam: zon, zee en zaligheid. Mui Ne is een lange straat, parallel aan het strand. Aan de ene kant het resort waar wij als outside guest gebruik mochten maken van de sunbeds, aan de hele andere kant de clubs. We liepen wat af! De kerstbomen, -lichtjes en -liedjes zorgden dat we ondanks het zonnetje toch het kerstgevoel wel een beetje kregen.

Na kerst was het tijd om door te trekken naar Saigon. We boekten direct een tour naar de Mekong Delta, Saigon moest nog even wachten. Met onder andere coconut candy workshop, Honey Bee tea, noodle makerij, floating market en een floating village gingen we langs delen van de Mekong. Het was wel aardig, maar we hadden er meer van verwacht. We zaten meer in de bus dan op de boot.

In Saigon hebben we lekker rondgelopen, Reunification Palace, Notre Dame en het War Remnants Museum. Dit laatste was erg indrukwekkend, alles over de Vietnam oorlog werd uitgebreid getoond door middel van foto's en verslagen. Met een brok in de keel en tranen in de ogen zochten we daarna maar snel weer wat gezelligheid op.

Ook de Cu Chi tunnels konden natuurlijk niet ontbreken. Extreem toeristisch, groepen van 80 man, maar toch ook wel erg interessant. Wat een smalle gangen, en dan waren ze voor ons toeristen nog een stuk groter gemaakt ook.

Oudjaarsavond! Dit jaar dan wel zonder champagne en oliebollen, maar met biertjes, suikerspinnen, een mega countdown op een rotonde met afgezette straten en veel gezelligheid. Dansend en springend 2012 in!

Ons allerlaatste dagje Vietnam leidt ons naar het Dam San waterpark. Sommigen glijbanen waren fantastisch, anderen erg pijnlijk. We hadden al vernomen dat je er niet zonder blauwe plekken vandaan zou komen. Al met al een heerlijk dagje waterpret!

Where we're going? Siem Reap, Cambodia!

• 02 Januari 2012 - 13:49

Annika:

Leuk, leuk, leuk :) En beiden natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!

• 02 Januari 2012 - 14:17

Lysanne:

Heerlijk hoor!! Kerst met zon... :D
    Veel plezier in Cambodiaaa!!!

Xxx

• 02 Januari 2012 - 15:23

Bea:

Hallo meiden, weer een fantastisch avontuurlijk verslag.
    Heerlijk, heerlijk. Voor jullie beiden een mooi, gezellig, liefdevol en vredig 2012,
    Dag lieve poepies!!

• 02 Januari 2012 - 17:08

Saar:

Klinkt weer leuk ladies, happy newyear!

• 02 Januari 2012 - 19:57

Coby:

He ladies, wat weer een leuk verhaal, maar lekker genieten, voorlopig is dit jullie jaar, veel plezier.

liefs Coby

• 03 Januari 2012 - 16:48

Suus, Eric EnHet:

Klinkt heerlijk! Weer een erg leuk verhaal:)
    Natuurlijk ook nog een Happy New Year!

Dikke kus!

• 03 Januari 2012 - 21:57

Joey En Miranda:

Meiden,

Wat zijn wij jaloers! Zon en zee met kerst... Heerlijk hoor!
    Jullie verhaal is weer erg leuk!
    Bij deze nogmaals de beste wensen voor 2012! Dat het maar een gezellig, gelukkig en mooi jaar mag worden!
    Veel plezier in Cambodia!

Kus en knuf