Come fly with me - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu Come fly with me - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anna & Mickey - WaarBenJij.nu

Come fly with me

Door: annamickey

Blijf op de hoogte en volg Anna & Mickey

29 Januari 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Sihanoukville was de plek waar onze wegen zich tijdelijk scheidden. Anna had behoefte aan weekje strand, terwijl Mick en Anne liever nog wat meer van het land wilden zien. Een week later reunited in Phnom Penh!

Anne en Mick zijn na een avondje Serendipity beach het massa toerisme ontvlucht en vertrokken naar Otres beach, een oase van rust. Prachtig mooi strand, helderblauw water, ruimte op het strand. Heerlijk! Nadat Mick zo'n 100+x gestoken werd door muggen was het leuk geweest en gingen we door naar Koh Kong, in de hoop daar iets minder in trek te zijn. Klein stadje vlak bij de Thaise grens, en om het makkelijk te houden kon je hier dus ook betalen in 3 geldsoorten: US dollars, Cambodjaanse riel en Thaise bath. De Tatai waterval werd bezocht, deze stroomde ondanks dat dit het droge seizoen is nog steeds behoorlijk! Dag daarna heerlijk de boot op naar Koh Kong, het onbewoonde eiland. Mooi strand, overal krabbetje en veel vissen te spotten met snorkelen. Een zalige seafood lunch van de BBQ en vervolgens de boot weer op naar mangrove forest, wat bestond uit bomen met gigantische, hoge wortels.

Terug naar Phnom Penh! Het meeste hadden we wel al bezocht, dus de dagen bestonden voornamelijk uit relaxen, lekker rondlopen, veel eten en weer even genieten van de chaos. Wat ook nog steeds op de planning stond: tarantula's. Na eerst een paar minuten naar ons bord te hebben gestaard zijn we er dan toch maar aan begonnen, en dat viel eigenlijk best mee! Knapperig, lekker sausje, en gewoon even niet aan denken dat je op een spin zit te kauwen. Laatste avond met Anne, dat moesten we natuurlijk goed afsluiten met een feestje. Na wat korte uurtjes slaap nog even snel de tas inpakken en afscheid nemen, tot over 3 maandjes!

Maar, nu weer in gezelschap van Anna, eerst nog Indonesië! 's Ochtends verlieten we het mooie Cambodja, op naar Singapore. Daar hadden we 5 uur de tijd voordat we doorvlogen naar Jakarta. En dat was maar goed ook, het was allemaal weer heerlijk geregeld! We werden doorgestuurd naar transfers, toen toch naar transfers aan de hele andere kant van het vliegveld. Daar bleek dat weer terug moesten, onze tassen moesten ophalen, door immigration, en vervolgens opnieuw inchecken. Lekker omslachtig, maar wel weer extra stempels. Eenmaal weer door de douane konden we even genieten van alle luxe: wc's waar je het papier in mocht doorspoelen, water drinken uit de kraan. Waren we niet meer gewend!

In Jakarta aangekomen hebben we na een goede nachtrust de Indonesische variant van de tuktuk genomen, de ba-jai. Zo'n ding valt het beste te omschrijven als een vuilnisbak op wielen, een zeer interessant ritje. In Kota, het oude centrum, de vroegere Nederlandse vestiging Batavia, zagen we invloeden terug in de gebouwen, zijn bij een oud warehouse van de VOC geweest, langs de haven en een groot plein en heel veel gekleurde omafietsen. Maar wat ons echter het meest opviel was de viezigheid. Jakarta is by far de meest smerige stad die we tot dusver gezien hebben, ratten rennen voor je langs en door je neus ademen is vrijwel geen optie. Het eten daarentegen is heerlijk, zolang we ons maar geen voorstelling maken van de keuken.

De volgende ochtend werden we opgehaald voor onze oost Java tour. Met de trein naar Yogyakarta!

• 29 Januari 2012 - 12:17

Annika:

Enjoy Indonesia! Hoe vonden jullie de treinreis naar Yogya? Ik vond het echt zo enorm mooi :D Betekent dit ook dat jullie binnekort richting de Bromo gaan? Niet vergeten he, dat was toch wel het hoogtepuntje van mijn reis denk ik!

• 29 Januari 2012 - 23:19

Bea:

Hallo meiden,
    Nou...jullie verhalen.. het is elke keer weer genieten! Vooral de foto's van de tarantula-lunch vond ik ge-wel-dig!!
    Zoals ik al mailde, Indonesië is een smerig land; wees maar blij dat jullie niet in India zitten.. dat vinden zelfs Indonesiërs smerig, kan je nagaan.
    Pas goed op met eten en drinken. Dag poepies!! veel plezier daar

• 31 Januari 2012 - 12:03

Pim:

Klinkt goed Mickey en Anne!! Ik zit nu in Myanmar, echt een supervaag land hier hahaha wel ontzettend grappige mensen en heel mooi!! Ben benieuwd hoe Indonesie is, ga mischien hierna daarheen! X

• 01 Februari 2012 - 20:02

Joey En Miranda:

Heey meiden,

Wat een verhaal weer! Jullie maken heel wat mee daar in Indonesië!
    Maar wie verzint het nou om een tarantula als lunch te eten... Wij kunnen ons daar niks bij voorstellen!
    Heel veel plezier en tot de volgende blog!

Kus Joey en Miranda